Ламінування або ламінація являє собою прикочування спеціальної плівки на запечатуваний виріб унаслідок чого він стає стійким до механічного пошкодження, захищається від бруду та стирання.(мал.1)
Крім захисних властивостей, ламінування надає і зберігає тривалий період привабливий вигляд виробу, тому воно затребуване під час створення різних видів поліграфічної та рекламної продукції.
Існує два види ламінування: гаряче і холодне. У першому випадку плівка кріпиться до основи за допомогою нагрітих до певної температури валів ламінатора. Плівка прикочується до матеріалу, висока температура призводить до активації клею, і під тиском відбувається припресування ламінованої плівки до виробу. Сила нагріву буває різною і залежить від технічних характеристик використовуваних матеріалів.
Під час холодного ламінування використовують плівки, клейова основа яких реагує тільки на тиск, що чиниться валами ламінатора. Застосування холодного ламінування зумовлене використанням матеріалів з особливою чутливістю до нагрівання. Ламінація виробу може проводитися як одностороння, так і двостороння.
Ламінування здійснюють за допомогою ламінаційних плівок, що мають різну щільність і товщину. Зазвичай застосовують плівки товщиною від 32 мкм до 250 мкм. Ламінаційна плівка являє собою композитний матеріал із трьох шарів: перший шар складається з поліестеру, він надає плівці жорсткості та наділяє її захисними властивостями; другий шар створений із пропілену або поліетилену, він робить поверхню плівки рівною, водночас будучи сполучною ланкою між першим шаром та клейовим шаром; третій шар – це клей з адгезивними властивостями, що виявляються під час гарячого або холодного пресування.
Ламінаційна плівка може бути глянцевою і матовою. Глянцеві плівки вирізняються хорошими захисними властивостями, вони надають зображенню насиченості та контрастності, що дає змогу зробити зображення більш насиченими та яскравими для привертання уваги споживача (рис. 2).
Недоліком можна вважати лише утворення відблисків при сильному освітленні, що слугує перешкодою для сприйняття зображення під кутом і складнощами розрізнити дрібні написи, тому перш ніж ламінувати поліграфічний чи рекламний виріб, варто визначити, при якому освітленні та де його використовуватимуть.
Для того, щоб надати виробу бархатистості та виявити всю глибину його зображення, зробити дрібні написи чіткими для сприйняття, використовується матова ламінація. Матова плівка надає виробу певного шарму і ділової презентабельності, дає змогу надати друкованим виробам солідного і дорогого вигляду.(мал.3)
Ламінація паперу є найпопулярнішим і найдоступнішим способом надати поліграфічній рекламній продукції ефектного оформлення і одночасно захисних властивостей. Вона застосовується під час виготовлення обкладинок для різних друкованих виробів, під час випуску сувенірної, пакувальної та подарункової продукції, POS-матеріалів та іншої рекламної поліграфії: візитівок, бейджиків, календарів, постерів, афіш тощо.